Privacyverklaring van:
Sunny Side Up Kinder- en Jongerentherapie
Praktijkadres: Kerkstraat 92, 5061 EL Oisterwijk

Marjolein Vugs, Praktijk Sunny Side Up Kinder- en Jongerentherapie is verantwoordelijk voor de verwerking van persoonsgegevens zoals weergegeven in deze privacyverklaring. Verwerking van de persoonsgegevens gebeurt op zorgvuldige wijze in overeenstemming met de eisen die de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) vanaf 25 mei 2018 stelt.

Voor een goede behandeling is het noodzakelijk dat ik als uw behandelende therapeut een dossier aanleg. Dit is ook een wettelijke plicht opgelegd door de Wet op de geneeskundige behandelingsovereenkomst (WGBO/Wkkgz). Uw dossier bevat aantekeningen over uw gezondheidstoestand en gegevens over de uitgevoerde onderzoeken en behandelingen.

Ook worden in het dossier gegevens opgenomen die voor uw behandeling noodzakelijk zijn en die ik, na uw expliciete toestemming, heb opgevraagd bij een andere zorgverlener bijvoorbeeld bij de huisarts.

Ik doe mijn best om uw privacy te waarborgen. Dit betekent onder meer dat ik:

  • Zorgvuldig omga met uw persoonlijke en medische gegevens,
  • Ervoor zorg dat onbevoegden geen toegang hebben tot uw gegevens.

Als uw behandelende therapeut heb ik als enige toegang tot de gegevens in uw dossier.

Ik heb een wettelijke geheimhoudingsplicht (medisch beroepsgeheim).

De gegevens uit uw dossier kunnen ook nog voor de volgende doelen gebruikt worden:

  • Om andere zorgverleners te informeren, bijvoorbeeld als de therapie is afgerond of bij een verwijzing naar een andere behandelaar.  Dit gebeurt alleen met uw expliciete (schriftelijke) toestemming.
  • Voor het gebruik voor waarneming, tijdens mijn afwezigheid.
  • Voor het geanonimiseerde gebruik tijdens intercollegiale toetsing.
  • Een klein deel van de gegevens uit uw dossier wordt gebruikt voor de financiële administratie, zodat ik, of mijn administrateur een factuur kan opstellen.

Als ik vanwege een andere reden gebruik wil maken van uw gegevens, dan zal ik u eerst informeren en expliciet uw toestemming vragen.

U heeft te allen tijde recht tot inzage in uw cliëntendossier.
U heeft te allen tijde het recht uw gegevens te laten verwijderen.
De gegevens in uw cliëntendossier blijven, zoals wettelijk vereist (WGBO), 20 jaar bewaard.

PRIVACY OP DE ZORGNOTA

Op de zorgnota die u ontvangt staan de gegevens die door de zorgverzekeraar gevraagd worden, zodat u deze nota kan declareren bij uw zorgverzekeraar.

  • Uw naam, adres en woonplaats.
  • Uw klantnummer en/of uw geboortedatum.
  • Verzekering en/of polisnummer.
  • De datum van de behandeling.
  • Een korte omschrijving van de behandeling.
  • Prestatiecode.
  • De kosten van het consult.

SAMENWERKING MET ANDERE ORGANISATIES

Vanuit de praktijk werk ik samen met de volgende organisaties met betrekking tot het verwerken van uw gegevens en ben ik hiermee een verwerkingsovereenkomst aangegaan:

  • Mijn Diad digitale patiënten/cliënten administratie.
  • Arjan de Graaf Accountant / Boekhouder.
  • Huib Dankers IT specialist.

Gegevens inzien, aanpassen of verwijderen
U heeft het recht om je persoonsgegevens in te zien, te corrigeren of te verwijderen. Daarnaast heeft u het recht om eventuele toestemming voor de gegevensverwerking in te trekken of bezwaar te maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens door Sunny Side Up en heeft u het recht op gegevensoverdraagbaarheid. Dat betekent dat u bij ons een verzoek kan indienen om de persoonsgegevens die wij van u beschikken in een computerbestand naar u of een ander, door u genoemde organisatie, te sturen. U kunt een verzoek tot inzage, correctie, verwijdering, gegevensoverdraging van uw persoonsgegevens of verzoek tot intrekking van uw toestemming of bezwaar op de verwerking van uw persoonsgegevens sturen naar Sunny Side Up.

Om er zeker van te zijn dat het verzoek tot inzage door u is gedaan, vragen wij u een kopie van uw identiteitsbewijs met het verzoek mee te sturen. Maak in deze kopie uw pasfoto, MRZ (machine readable zone, de strook met nummers onderaan het paspoort), paspoortnummer en Burgerservicenummer (BSN) zwart. Dit ter bescherming van uw privacy. We reageren zo snel mogelijk, maar binnen vier weken, op uw verzoek. Sunny Side Up wil u er tevens op wijzen dat u de mogelijkheid heeft om een klacht in te dienen bij de nationale toezichthouder, de Autoriteit Persoonsgegevens. Dat kan via de volgende link: https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/contact-met-de-autoriteit-persoonsgegevens/tip-ons

COOKIE POLICY

Geen cookies

Mijn website gebruikt geen cookies.

Wijzigingen privacyverklaring

Deze privacyverklaring is voor het laatst aangepast op 10-11-2024.

Sunny Side Up/Marjolein Vugskan deze privacyverklaring aanpassen. Nieuwe versies worden altijd op de

website gepubliceerd. Wij raden u daarom aan om deze verklaring geregeld te raadplegen, zodat u

op de hoogte blijft van wijzigingen.

Algemene voorwaarden

Van:
Sunny Side Up Kinder- en Jongerentherapie
Praktijkadres: Kerkstraat 92, 5061 EL Oisterwijk hierna te noemen: gebruiker

Artikel 1 Definities

1. In deze Algemene Voorwaarden worden de hiernavolgende termen in de navolgende betekenis gebruikt, tenzij uitdrukkelijk anders is aangegeven.

1.1 Dienstverlener: Sunny Side Up Kinder- en Jongerentherapie, gevestigd te Kerkstraat 92, 5061 EL Oisterwijk, ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 17220367

1.2 Cliënt: De ouder(s) of wettelijke vertegenwoordiger(s) van het kind of de jongere, die gebruik maakt van de diensten van Sunny Side Up Kinder- en Jongerentherapie.

1.3 Diensten: Therapeutische behandelingen, consulten en overige activiteiten gericht op de begeleiding en ondersteuning van kinderen en jongeren.

Artikel 2 – Toepasselijkheid

2.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten tussen Sunny Side Up Kinder- en Jongerentherapie en de cliënt.

2.2 Afwijkingen van deze voorwaarden zijn slechts geldig indien deze schriftelijk zijn overeengekomen.

Artikel 3 – Aanmelding en Behandelovereenkomst

3.1 De behandeling start na een intakegesprek, waarin de hulpvraag en behandeldoelen worden besproken.

3.2 Voor aanvang van de therapie wordt een behandelovereenkomst opgesteld, waarin de afspraken en verwachtingen worden vastgelegd.

3.3 De behandeling wordt uitgevoerd op basis van wederzijds vertrouwen en respect.

Artikel 4 – Verplichtingen van de Dienstverlener

4.1 Sunny Side Up Kinder- en Jongerentherapie verplicht zich tot het leveren van zorgvuldige, professionele en vertrouwelijke therapie.

4.2 Alle therapeuten zijn gekwalificeerd en handelen volgens de geldende ethische en beroepscode.

4.3 Sunny Side Up behoudt zich het recht voor om een behandeling te beëindigen of op te schorten indien de therapeut dit noodzakelijk acht voor het welzijn van het kind of de jongere.

Artikel 5 – Verplichtingen van de Cliënt

5.1 De cliënt dient naar waarheid alle relevante informatie te verstrekken die van invloed kan zijn op de behandeling.

5.2 De cliënt verplicht zich tot het nakomen van gemaakte afspraken, waaronder het tijdig verschijnen op consulten.

5.3 De cliënt dient het behandelplan en adviezen van de therapeut naar beste vermogen op te volgen.

Artikel 6 – Afspraken en Annulering

6.1 Afspraken kunnen telefonisch of per e-mail worden gemaakt. Vervolgafspraken kunnen ook tijdens sessies worden gemaakt.

6.2 Bij verhindering dient de afspraak minimaal 24 uur van tevoren te worden geannuleerd. Bij niet-tijdige annulering heeft Sunny Side Up het recht de kosten voor de sessie in rekening te brengen.

Artikel 7 – Honorarium en Betaling

7.1 De eerste afspraak is een oriënterend gesprek van maximaal een half uur en dient om vast te stellen of eventuele vervolggesprekken zinvol zijn en om te bepalen of de bereidheid bij partijen bestaat om een overeenkomst met elkaar aan te gaan. Genoemde afspraak is nadrukkelijk geen zogenoemd “intakegesprek”. Deze afspraak is kosteloos.

7.2 Dienstverlener en cliënt komen bij het tot stand komen van de overeenkomst een vast honorarium overeen. Het vaste honorarium wordt berekend volgens de gebruikelijke tarieven van dienstverlener en geldt voor de duur van de overeenkomst, tenzij uitdrukkelijk en schriftelijk wordt overeengekomen dat het honorarium voor bepaalde onderdelen van de overeenkomst in hoogte afwijkt van het vaste honorarium.

7.3 Dienstverlener is jaarlijks op 1 januari gerechtigd tot aanpassing van het honorarium aan inflatie en marktconformiteit.

7.4 Voorts is dienstverlener gerechtigd prijsstijgingen door te berekenen indien tussen het moment van aanbod en begin van uitvoering van de overeenkomst, de tarieven ten aanzien van de kosten van uitvoering van de overeenkomst voor dinstverlener zijn gestegen.

7.5 Voorts mag gebruiker het honorarium verhogen wanneer tijdens de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat de oorspronkelijk overeengekomen dan wel verwachte hoeveelheid werk in zodanige mate onvoldoende werd ingeschat bij het sluiten van de overeenkomst,
en zulks niet toerekenbaar is aan gebruiker, dat in redelijkheid niet van gebruiker mag worden verwacht de overeengekomen werkzaamheden te verrichten tegen het oorspronkelijk overeengekomen honorarium. Gebruiker zal de opdrachtgever in dat geval van het voornemen tot verhoging van het honorarium in kennis stellen. Gebruiker zal daarbij de omvang van de verhoging en de datum waarop de verhoging zal ingaan, vermelden.

7.6 De cliënt ontvangt maandelijks een factuur voor de geleverde diensten.

7.7 Betaling dient te geschieden binnen 14 dagen na factuurdatum, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.

7.8 Bij niet-tijdige betaling is Sunny Side Up gerechtigd wettelijke rente in rekening te brengen en de kosten voor eventuele incasso door te belasten aan de cliënt.

Artikel 8 – Vertrouwelijkheid en Privacy

8.1 Sunny Side Up Kinder- en Jongerentherapie handelt conform de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) en respecteert de privacy van de cliënt en het kind of de jongere.

8.2 Alle informatie die tijdens de therapie wordt gedeeld, is vertrouwelijk en zal zonder toestemming van de cliënt niet aan derden worden verstrekt, tenzij dit wettelijk verplicht is. Een privacy-document wordt per mail aangeboden aan cliënt voorafgaand aan het begeleidingstraject en bij ondertekening van de behandelovereenkomst wordt dit document als gelezen beschouwd.   

Artikel 9 – Aansprakelijkheid

9.1 Sunny Side Up is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard dan ook, die voortvloeit uit door de cliënt verstrekte onjuiste of onvolledige informatie.

9.2 Sunny Side Up is slechts aansprakelijk voor directe schade die aantoonbaar het gevolg is van opzet of grove nalatigheid door de therapeut.

Artikel 10 – Beëindiging van de Behandeling

10.1 De behandeling kan op elk moment in overleg met de cliënt worden beëindigd.

10.2 Sunny Side Up heeft het recht de behandeling eenzijdig te beëindigen indien het behandeldoel is bereikt, de samenwerking met de cliënt of het kind niet langer mogelijk is, of indien het kind of de jongere de therapie niet langer wenst voort te zetten.

Artikel 11 – Klachtenregeling

11.1 Dienstverlener is lid van de “Vereniging van en voor Kindertherapeuten”, welke is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel Amsterdam onder nummer . Dienstverlener is gebonden aan de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz), deze bepaalt dat zorgcliënten klachten en geschillen over een zorgaanbieder aan een erkende geschilleninstantie moeten kunnen voorleggen.

Een klacht indienen: De Wkkgz maakt het mogelijk om een klacht in te dienen over de behandeling, zonder dat er direct een sanctie op volgt. Het voordeel van een klacht bij de klachtenfunctionaris is dat men eerst kan onderzoeken wat er mis is gegaan en in hoeverre het vertrouwen tussen cliënt en therapeut hersteld kan worden. Door bemiddeling kan dit vertrouwen in de beroepsgroep worden hersteld en zonodig wordt een therapeut begeleid en geadviseerd om tot een betere uitoefening van zijn/haar beroep te komen. Klachten zijn er om van te leren. Mocht opdrachtgever een klacht willen indienen, dan verwijzen wij naar het formulier klaagschrift, waarin staat aangegeven welke informatie nodig is.

Klacht via Geschillencommissie: Lost een gesprek het probleem niet op? Dan kan de cliënt een rechtszaak aanspannen. Maar de wet biedt ook een laagdrempelig alternatief: Dienstverlener is aangesloten bij een onafhankelijke geschillencommissie: de SCAG. Opdrachtgever kan zich hiertoe wenden met een klacht. De geschillencommissie doet een uitspraak waar beide partijen zich aan moeten houden. De geschillencommissie kan ook een schadevergoeding toekennen.

11.2 Klachten met betrekking tot de mate waarin en/of de wijze waarop de dienstverlener de overeengekomen werkzaamheden verricht of verricht heeft kunnen door de cliënt binnen 30 dagen na vaststelling of vermoeden van in gebreke zijn van de dienstverlener, doch uiterlijk binnen 30 dagen na voltooiing van genoemde werkzaamheden mondeling door de cliënt aan de dienstverlener worden gemeld en eventueel behandeld.

11.3 Indien mondelinge behandeling van onder 11.2 genoemde klachten om voor de cliënt zwaarwegende redenen niet kan plaatshebben kan de cliënt deze klachten schriftelijk melden bij de dienstverlener. Hierbij gelden dezelfde termijnen als bij mondelinge aanmelding van klachten.

De ingebrekestelling dient een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de klachten te bevatten, zodat de dienstverlener in staat is om adequaat te reageren.

11.4 Indien een klacht gegrond is, zal de dienstverlener de werkzaamheden alsnog verrichten zoals overeengekomen, tenzij dit inmiddels voor de cliënt aantoonbaar zinloos is geworden. Dit laatste dient door de cliënt tijdig schriftelijk kenbaar te worden gemaakt.

Artikel 12 – Toepasselijk recht en Geschillen

12.1 Op alle overeenkomsten tussen Sunny Side Up Kinder- en Jongerentherapie en de cliënt is Nederlands recht van toepassing.

12.2 Geschillen voortvloeiend uit of in verband met deze overeenkomst zullen bij uitsluiting worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement waar Sunny Side Up is gevestigd.


Door gebruik te maken van de diensten van Sunny Side Up Kinder- en Jongerentherapie verklaart de cliënt zich akkoord met deze algemene voorwaarden.